The end is near

Allt blev så verkligt idag. Kattungarna åker på fredag och jag har inte kopplat hur nära det faktiskt är förrän nu. Uppfödaren lämnade USB-stickor som jag ska lägga över alla mina bilder på till de framtida kattungeköparna och i det ögonblicket när jag började föra över bilderna så slog det mig att dom lämnar oss om bara två dagar. Tidigare var det tänkt att två av ungarna skulle vara kvar i nästan en vecka längre eftersom deras nya ägare inte kunde komma på den första tilltalade tiden, så då hade jag fått en mjukstart med att bara fyra stycken flyttade. Men så idag meddelade uppfödaren att hon tar med sig de två kvarstående på fredagen så får de nya ägarna hämta dom hos henne. Därför försvinner alla på en gång. Gudars, jag vet inte ens hur jag kommer hantera det faktiskt.
 
Det är inte bara jag som haft det jobbigt idag utan även kattungarna har haft det hektiskt. Tidigt imorse plockade uppfödaren upp dom för att de skulle tvättas och efter det bar det iväg till veterinären. Där fick de sin andra vaccination och två av gossarna blev dessutom kastrerade. När dom blev avsläppta hemma så blev uppenbarligen Ebba upprörd för hon började fräsa åt dom. Hehe, hon kanske trodde att hon hade blivit av med dom för gott... Alla ungarna var helt utslagna när jag kom hem och det är dom fortfarande (3 timmar senare). Det blev lite liv i dom när jag kom innanför dörren och alla ville sitta i knät, vilket tillhör ovanligheterna här hemma. Det finns några individer som gillar att sitta i knät men verkligen inte alla. Men idag skulle minsann alla krypa upp i knät och sova där. Jag klagar absolut inte. Nu när det är så nära kommer jag mysa så mycket jag bara kan med dom små liven. De är riktigt prövande ibland men det kommer vara svårt att lämna ifrån sig dom. Jag kan inte riktigt föreställa mig hur konstigt det kommer kännas när det är tomt och lugnt i lägenheten igen.
 
Dock så är det nog på tiden att dom flyttar för Ebba har börjat bli ordentligt irriterad och grinig på dom den senaste veckan. Förut var det bara när de försökte snutta för ofta men nu är hon så grinig att hon kan klappa till någon och fräsa bara för att dom går förbi.
 
Lilla Guardian ♥
 
 
Publicerades: Onsdag den 28 September, 2016, klockan 18:45
2012 - 2018 © Alexandra Sveen