Fatty fat fat

Jag börjar känna mig tjock, både efter lyxresan till Teneriffa och efter julhelgen. Sedan november (innan vi åkte till Teneriffa) vägde jag 55 kg, nu väger jag 60 kg. Man kan tycka att 60 kg inte är så mycket men jag är kort och om jag lägger på mig 5 kg så syns det väldigt mycket. Jag kommer dessutom säkerligen hinna gå upp lite till innan jag kan börja banta ner mig igen. Idag åkte min mamma iväg till några släktingar i Värmland för att fira nyår och som de två senaste åren blir jag tvungen att stanna hemma och vakta katterna. Till problemet; vi har fortfarande väldigt mycket mat och onyttigheter kvar sedan julhelgen som jag kommer behöva äta upp så att det inte blir dåligt. Jag vet att man inte borde klaga på att man har massa mat... men om jag uttrycker mig så här så hade det inte gjort mig något om hon hade kunnat ta med sig lite upp till släktingarna. Exempelvis är det ungefär 1/4 av en långpanna med morotskaka kvar. Morotskaka är fantastiskt gott men gudars vilken kaloribomb det är...!
 
Nej, tillräckligt med klagande för en dag! Fram tills den 7 januari kommer jag ha det en aning stressigt här hemma. Den 7 januari har jag en (om)tenta som jag fortfarande inte börjat plugga till, MEN jag har plockat fram boken och alla handouts + anteckingar från föreläsningarna. Sedan vill jag bli klar med mitt examensarbete så fort som möjligt, jag har suttit fast ganska länge på det då jag dels haft svårigheter att få tag på min handledare och för att jag inte vetat hur jag ska påbörja resultatdelen (har galet mycket tabeller, diagram och figurer med resultat). På torsdag (2 januari) ska jag dessutom till veterinären med Zac då han ska kastreras och röntgas. Kommer definitivt bli en intensiv vecka detta. Kommer förmodligen skriva ett kort inlägg efter kastreringen, hur det gick osv, men annars ska jag bara fokusera på att plugga.
 
 
Publicerades: Måndag den 30 december, 2013, klockan 14.52
2012 - 2018 © Alexandra Sveen