Ebbas sommarfling

Som flera säkert vet så har vi våran katt Ebba på ett så kallat halvfoderavtal, vilket innebär att vi inte äger Ebba helt utan att hon delägs med uppfödaren fram tills att denne har tagit en kull på henne. Efter att denna kull är tagen så övergår Ebbas ägarskap helt och hållet till oss. Jag är fullt medveten om att uppfödaren planerat att ta en kull på henne förmodligen redan nu i sommar men jag blev så tagen off guard idag när jag såg den planerade parningen på hennes hemsida. Där visas hennes framtida kavaljer och att hon ska paras nu under sommaren. Jag fick lite halvt panik måste jag medge. Det känns som om att Ebba är för ung att paras redan i sommar men jag antar att det kanske bara är jag som är överbeskyddande och nojig. Jag skulle ljuga om jag sa att jag ser fram emot det, för det gör jag verkligen inte. 
 
När hon väl ska ha kattungar så har jag fått tillåtelse av uppfödaren att ha kvar Ebba här hemma (kan knappt föreställa mig att behöva lämna bort Ebba i över 12 veckor!) men det är inte helt hundra att det blir så för min kära sambo är inte så förtjust i den idén. Men jag har några månader kvar att försöka övertala honom. 
 
Ebbas sommarflirt kommer tydligen bli en polsk import vid namn Iron Man Gravits*PL, som till vardags kallas "Tony".
 
 
Publicerades: Lördag den 20 Februari, 2016, klockan 21:13
2012 - 2018 © Alexandra Sveen