Valpbesök

Nu har jag hunnit hälsa på valparna två gånger, i lördags tillsammans med svärmor och idag tillsammans med Patrik. Valparna har snart hunnit bli hela sex veckor gamla och förhoppningsvis ska jag hinna med ett besök till innan vi får hämta hem lilltjejen. Det lite sega är att vi vet inte än vilken av de två tikarna som kommer bli vår för uppfödaren ska få välja vilken tik hon ska behålla först. Eftersom valparna nästan är identiska så körs det med färgkoder, tikarna har fått färgerna rosa och röd. Hon lutar lite mer åt den rosa tiken men hon sa att ingenting ännu är bestämt. Förhoppningsvis är det iaf bestämt snart, jag vill ju kunna lägga ut bilder på just den som kommer bli vår (:
 
Hungriga valpar som väntar på mat
 
Vad som redan är bestämt med valparna dock är deras kennelnamn. Alla kommer ha kennelprefixet Delphiniums och sedan ett individuellt namn som är enligt ett speciellt tema - nämligen ABBA. Tiken som uppfödaren kommer behålla ska heta Hasta-Manana och ska till vardagen kallas Hasta, och våran lilltjej kommer heta Disillusion och kallas för Raven (vilket jag nämnt tidigare). Sedan var det ju nio hanar som skulle ha namn och en av dessa hanar ska dessutom svärmor behålla (vilken är dock inte bestämd), men alla deras namn kan jag inte i huvudet. Det får bara bli några få bilder nu eftersom vi inte vet vem som blir vår, men så fort det blir bestämt kommer tonvis med bilder att läggas ut. You can be sure of that!
 
De två tikarna
 
Den rosa tiken
 
 
Publicerades: Torsdag den 20 November, 2014, klockan 17.45
2012 - 2018 © Alexandra Sveen