Ändringar i hundsläkten

I hundsläkten har det blivit lite förändringar. För ungefär 2,5 månad sedan fick min svärmors gammeltik Tindra somna in på grund av att hennes besvär påverat henne allt för mycket. Jag kommer inte ihåg exakt vad som var felet men det var något med hjärtat (tror de var med klaffarna eller förstorad/förminskad hjärthalva). Detta påverkade iaf henne ganska negativt, hon blev utmattad av minsta lilla och fick tungt att andas. Fina Tindra blev 9,5 år gammal och när hon fick somna in hade hon sin älsklingshusse (Patrik) vid sin sida.
 
 
Den andra förändringen är att det för typ 1,5 vecka sedan flyttat in en ny valp hos svärmor, även denna gång en liten gosse. Till mitt elände döpte hon den till Shadow (ett av mina favoritnamn på djur som jag själv tänkt använda någon gång). I stamtavlan får jag för mig att han heter Gingercake For Your Eyes Only, men jag kan ha fel. Jag har hunnit träffat på plutten två gånger och han är som alla valpar - busig och en riktig sötnöt. Så återigen består hennes hundflock av tre jyckar, alla gossar.  
 
 
 
Publicerades: Onsdag den 9 Juli, 2014, klockan 8.57
2012 - 2018 © Alexandra Sveen