Frånvaro

Jag ber om ursäkt för att jag varit så usel med att uppdatera sidan men jag har haft händerna fulla med att pilla på min nya hemsida. Själva outlooken är klar så det är mest bara all information och alla bilder som jag ska flytta över innan den är redo att lanseras. Förhoppningsvis blir jag klar inom någon vecka bara.
 
Jag kan dock släppa lite annan rolig information:
På utställningsfronten har Rocket (Delphiniums Super-Trouper) blivit BIS-3 valp och syster Hasta (Delphiniums Hasta-Manana) som även var med blev BIM. Brorsan Akiro har varit på utställning två dagar på Gotland nu i helgen och har båda dagarna blivit BIS-1 valp!
 
Jag och Patrik ska skaffa katt! Jag nämnde det lite kort i ett annat inlägg men gick aldrig djupare in i det. Jag är uppväxt med katt och det har alltid under hela min uppväxt funnits minst en katt i huset så det blev en rejäl omställning för mig när jag flyttade hemifrån. Jag testade givetvis att ta med mig min egen katt, Shanti, till lägenheten för att se om hon skulle kunna klara av att vara innekatt. Jag visste egentligen att hon inte skulle klara av det men jag ville vara optimistik och prova. Hon är nämligen van sedan 10 år att få gå ut och in som hon själv känner och dessutom är det lite ADHD-varning över henne när det gäller hennes beteende. Så att hamna i lägenhet hanterade hon inte alls bra. Därför bestämde jag mig för att hon får bo kvar hos min mamma och så köper vi en ny katt. 
 
Vi har dessutom bara haft bondkatter så jag tänkte att detta ska bli första gången jag testar att ha en raskatt och då föll valet på Ragdoll. Jag kom i kontant med rasen för första gången när jag skulle köpa Zac för den uppfödaren hade även uppfödning av just Ragdoll. Jag har etablerat kontakt med en uppfödare jag vill köpa en kattunge ifrån men kullen är inte född ännu så det återstår att se om det blir en kattunge till sensommaren. Hona eller hane är inte heller bestämt för det spelar inte oss någon roll; däremot har vi bestämt namn men den informationen kommer jag suga på ett tag till (;
 
 
Publicerades: Söndag den 10 Maj, 2015, klockan 17:00
2012 - 2018 © Alexandra Sveen