Caught red handed

Raven har fått den dåliga vanan att sno mat från vasken i köket när vi inte är hemma. Uppenbarligen så vet hon att det hon gör är fel för när hon gjort det för när vi kommer hem så vet vi på en gång att hon gjort något fel för hon ligger i hallen och ser extremt skamsen ut. Hon började drygt en månad innan sitt andra löp det här året med dessa dumheter så det är inget som försegått länge. Hon gör det aldrig när vi är hemma utan bara när hon är ensam. Jag har försökt sluta att lägga hundmaten på upptining i vasken om jag inte ska vara hemma men ibland glömmer jag bort mig. Vi kan inte heller straffa henne om vi inte ser henne ta maten så vi har inte kunnat få henne att sluta. Men nu har vi kommit på en väldigt enkelt och förvånadsfull effektiv lösning på problemet! Vi har köpt en övervakningskamera som är kopplad till mobilen!!
 
Denna lilla pryl kostade under femhundringen på MediaMarkt och den fungerar alldeles utmärkt. Den fungerar trådlöst och jag kan spana in vad händer där jag placerat kameran via datorn, mobilen eller ipaden. Så idag gillrade jag en fälla för Raven så jag kunde ta henne på bar gärning och verkligen visa henne att det hon gjorde var fel och förbjudet. Så jag lade en kycklingrygg i vasken (jag såg till och med till att hon såg att jag gjorde det) och sedan gick jag ut genom ytterdörrern och väntade med blicken på skärmen. Det dröjde inte många minuter innan hon nappade på betet och reste sig upp mot diskbänken för att ta maten. Då kunde jag enkelt rusa in och visa henne vad jag tyckte om det beteendet. Ett par gånger till av denna "övning" så kommer hon nog sluta med sina tjyvande dumheter.
 
 
 
Publicerades: Tisdag den 26 April, 2016, 21:06
2012 - 2018 © Alexandra Sveen