Lillördag is the shit

Ibland är det fruktansvärt smidigt att ha kontakter inom jägarkretsarna, framför allt för mig som har en retriever. Inte bara att det är ett billigt sätt att få tag på hundmat och rekreationsben utan man kan även köpa döda fåglar inför jaktträningen. Jag har turen på min sida genom att i princip hälften av personalen på mitt jobb jagar och det innebär att jag någon gång per år kan lägga händerna på en massa smarriga saker (eller nja, smarriga saker för Raven iaf). I tisdags var gubbarna iväg på jakt och fällde några älgar så idag kunde jag hämta några älgskanker. Slaktputs och liknande får jag hämta senare. Men eftersom jag redan har en hel del älgskanker som jag kan använda för spårande så fick Raven en att gnaga på nu ikväll. Kan tala om att hon är väldigt nöjd för stunden, hon njuter av lillördagen fullt ut :)
 
 
 
Publicerades: Onsdag den 26 Oktober, 2016, klockan 19:08
2012 - 2018 © Alexandra Sveen