Viktkollen

Vad trevligt det är att kontrollera vikten på Zac ibland! Jag väger Zac varje vecka bara för att ha koll på hans viktuppgång, och jag gör det fortfarande på det enklaste (men osmidigaste) sättet – nämligen genom att lyfta (!) upp honom i famnen och väga oss tillsammans, för att sedan väga mig och subtrahera. Då får jag reda på vad jag väger samtidigt vad han väger, och det var riktigt trevligt att väga honom idag. Inte nog med att han lagt på sig ordentligt så har jag dessutom gått ner i vikt! Tänk om det kunde vara så varje gång man väger sig, att istället ha lagt på sig en massa så har man tappat en massa!
 
Nu vägde jag visserligen Zac efter frukosten så jag var tvungen att dra av runt 500 gram från hans vikt enligt vågen för att det inte skulle uppstå en bias. Då vägde han 27,5 kg, och jag vägde minimala 55 kg! Livet kan vara bra underbart!
 
 
Publicerades: Torsdag den 31 januari, 2013, klockan 17.03
2012 - 2018 © Alexandra Sveen