Tavlor och fallande dörrar

Tidigare idag fixade jag lite med tavlorna i mitt rum. Jag var tvungen att möblera om lite på väggen för att få plats då jag hade två nya tavlor som skulle upp. Saken är att jag har inte en enda hel vägg i mitt rum som det går att hänga tavlor på; en vägg är sluttande, väggen mittemot är inbyggda garberober, den tredje och fjärde väggen är halvväggar (hälften "försvinner" pga den sluttande väggen). På den tredje sitter ett fönster tillsammans med min tv och på den fjärde halvväggen kan jag hänga tavlor men där har jag en liten bokhylla så utrymmet för tavlor är väldigt begränsat.
 
De två nya tavlorna som åkte upp är en gruppbild på mig, Patrik och Zac och ett jättefint porträtt på Zac som jag fick av Lena och Mikaela i julklapp. På en väldigt tajt och begränsad yta sitter nu fem tavlor, och mer kommer jag inte få plats med. Suck.. Jag som älskar att ha tavlor på väggarna!
 
 
För ungefär en timme sedan fick jag mig ett litet "äventyr" när badrumsdörren helt plötsligt lossnade från sitt fäste och rasade ner på min fot. Aj. Den övre metallbrickan som fäster i dörren hade lossnat när jag öppnade dörren och då tippade hela skiten över. Så efter tio minuters svärande över min ömma fot satte jag tillbaka metallbrickan i sitt fäste på dörreländet och skruvade tillbaka den där den hörde hemma. Eländiga dörrelände! Värsta av allt är att Zac har lyckats trampa på min fot (den onda såklart) upprepade gånger sedan incidenten. Smärta.
 
Nu är det bara några timmar kvar tills allt raketskjutande börjar så då får jag se hur Zac kommer reagera. Jag tror redan att han är skottfast för han har inte reagerat på höga smälljud tidigare, inte ens när skjutbanan är öppen (ligger precis intill Östhammars BK). Men vi får se, kommer nog komma med en uppdatering om det senare.
 
 
Publicerades: Måndag den 31 december, 2012, klockan 18.53
2012 - 2018 © Alexandra Sveen