Dagens simlektion

Idag åkte jag och Zac faktiskt för att bada under förmiddagen. När jag säger att vi åkte för att bada så menar jag att HAN badade medan jag stod på strandkanten. Han är fortfarande inte överförtjust i vatten men det krävs inte lika mycket uppmuntran för att få honom att simma. Jag var lite smått elak mot honom idag då jag kastade dummyn från andra sidan sjön än vanligt. På den sidan finns det ingen strand som han kan vada i från, utan det är branta stenar som ligger precis vid vattenytan. Jag trodde det skulle börja få honom att hoppa i vattnet men icke! Muppen typ kryper/ålar sig fram tills hela kroppen kommit över kanten och ner i vattnet! Hahaha!
 
Jag testade att kasta dummyn ganska långt en gång (ca 25 meter ut), för att se om han skulle hämta den. Han var på väg att vända tillbaka tre gånger så jag fick lite hektiskt uppmuntra honom att fortsätta. Jag hade inte säkerhetslinan på så om han inte hämtat den skulle jag blivit illa tvungen att hoppa i och hämta den själv. Men han hämtade den till slut och var extremt trött när han väl kom upp igen. Jag ska försöka hinna med hans simlektioner under vardagarna nu i sommar och ta honom till sandtaget för intervallträning på helger, måste göra upp något schema för dessa aktiviterer.
 
 
Publicerades: Fredag den 31 maj, 2013, klockan 14.10
2012 - 2018 © Alexandra Sveen