Uppfräschat utseende för bloggen

I och med att det närmar sig för lanseringen av min nya hemsida har jag nu som några kanske märkt haft bloggen avstängd i ett par dagar för att den ett uppfriskande lyft. Det är inte så mycket som är ändrat men det tog mig tillräckligt lång till för att få till. Jag har inte hållt på med bloggdesign på flera månader och man tappar väldigt mycket kunskap om koderna på den tiden. Hur som så är bloggen back online nu!
 
 
För ganska prick två veckor sedan bestämde jag mig för att jag vill åka utomlands i sommar under min semester och Patrik var inte sen med att nappa. Jag kollade upp lite resor och dagen efter bokade vi en typisk semester á la turistsvensson till Mallorca. Vi kommer åka iväg en vecka i början av augusti. Jag tänkte nämligen efter lite och insåg att vi i princip inte kommer ha möjlighet att åka utomlands de närmsta två åren efter augutsi i år och då vill jag passa på. I början av augusti kommer förhoppningsvis vår lilla familj utökas med en kattunge och då det är inte ens på tal att åka på semester. För att sedan vara lite realistisk så kommer familjen säkert utökas ytterligare med en tvåbening inom de två kommande åren med tanke på vår livssituation och då kommer det garanterat inte bli något semestrande.
 
För att återkoppla lite till Raven så hade ju jag planer om att gå anlaget strax efter att hon blivit 9 månader men det har inte gått så bra med tränandet. Hittills varje dag jag har varit ledig har det spöregnat antingen hela dagarna eller typ varannan - var tredje timme och då är det inte ens lönt att lägga spår. Hon har blivit lite väl överglad i att hitta klöven att hon slarvar med spårandet och då är hon definitivt inte startklar. Hon prioriterar lite fel, hon vill bara hitta klöven och om hon gör det genom att spåra eller helt random rusa genom skogen kvittar för henne (;
Min tanke var därför att lägga flera korta dressyrspår för att lära henne att hon ska SPÅRA för att få sin belöning, men p.g.a. vädret har det inte blivit av. Suck! 
 
Men vi har tränat nu när vädret varit dåligt, även om det inte blev något viltspår. Jag har tidigare skrivit att jag haft problem med att Raven latlägger sig (lägger sig på ena skinkan) när jag kommenderar "Ligg". Detta har vi hållit på att nöta på och nu har det gett resultat! Om jag kommenderar "Ligg" så lägger hon sig spikrakt!! Det är dock bara korta stunder som jag låter henne ligga rakt för jag vill inte att hon ska "tippa över" på sidan. Tiden hon ska ligga rakt utökar jag sakta men säkert. Men satan vilken lycka att hon nu kan skilja på Ligg (rakt) och Lägg dig (ligga på skinkan).
 
 
tidigare i veckan var det min och Patriks årsdag, den 8:e för att vara exakt. Vi "firade" genom att röja och strukturera upp förrådet, slänga skräp på SRV, shoppa lite verktyg, sätta upp fönsterlister i sovrummet, möblera om kontoret och avslutade sedan dagen med pizza. Andra firar nog med middag på restaurang (vilket vi har gjort tidigare 7 år) och kanske gå på bio. Raven hade det extremt tråkigt den dagen trots att hon fick sina promenader och fick vara med på allting (förutom när vi var i butikerna) - matte och husse hade ju inte tid att leka!
 
Sedan i torsdags skulle vi överraska en gemensam kompis som fyllt 25 år genom ett surprise party på Gröna Lund! Hon hade ingen aning om vad som föregick och blev väldigt överraskad när 32 personer överöste henne med gratulationer! Vi delade upp oss i sju lag och körde fem-kamp, vi åt en riktigt god grillbuffé på Krejsy's och avslutade genom att åka berg-o-dalbanan samt gå i spökhuset (House of Nightmares). En annan har inte åkt attraktioner på grönan på flera år och jag som är höjdrädd hade det lite jobbigt med berg-o-dalbanan, men jag var tvungen att köpa fotot på oss för det är inte säkert att jag någonsin åker den igen - fy fan för de där kurvorna. Spökhuset var inte bättre det, jag skrek åt minsta lilla och hade god lust att springa ut därifrån. Men vad gör man inte när ens kompis fyller år (;
 
 
Idag och imorgon är jag ledig och jag har redan hunnit planera in massa saker att göra. Idag ska Raven få bada för första gången. Hon har lagt sig i vattenpölar och dylikt tidigare men nu ska vi verkligen ner till vattnet så hon kan bada och som dragklossar har jag bjudit med svärmor med sina vattenälskande hundar. När vi kommit tillbaka sen så ska jag baka en jordgubbstårta och pilla lite med min alla blommor på min botaniska balkong. Imorgon blir det att göra en ny laddning med veggie mix då jag upptäckte att det nästan var slut, samt lägga en ny beställning på hundmat.
 
 
Publicerades: Lördag den 27 Juni, 2015, klockan 12:49
 
2012 - 2018 © Alexandra Sveen