LUA dalmatiner i Sverige

Jag fick idag reda på helt fantastiska nyheter via facebook (var annars? lol). Det har importerats två LUA dalmatiner till Sverige från Tyskland! De har nog varit i Sverige någon månad redan då de är sju månader gamla, förstår inte hur jag lyckats missa det. Så vitt jag vet är dessa de två första som kommit till Sverige. Detta betyder att det förhoppningsvis kommer födas LUA-valpar i Sverige inom några år! Nykomlingarna är två kullsyskon, en hane (Ice-T Vom Furlbach) och en tik (Irma La Douce Vom Furlbach), båda svarta. Fader till kullen är Somora's Good Time Roll (LUA) och moder är Fanny Vom Furlbach. Dessa två kommer jag följa med stort intresse de närmsta åren.
 
Som många säkert vet så kommer jag skaffa en ny dalmatiner längre fram i tiden och då är tanken att givetvis skaffa en LUA. Jag har hela tiden varit inställd på att jag kommer få importera när tiden väl är inne men om dessa två utvecklas bra och är friska så kanske jag inte behöver göra det. Vore så mycket bättre för min del att få hem valpen vid 8 veckor än vid de 15 veckor som numera gäller efter lagändringen. Det är fortfarande några år kvar innan en ny prick kommer in i familjen, tidigast är väl 2017, men det skadar ju inte att hålla sig up-to-date.
 
 
Publicerades: Söndag den 30 Augusti, 2015, klockan 19:51
2012 - 2018 © Alexandra Sveen