Träningssturt

Den senaste veckan har vi tränat rally nästan varje dag efter jobbet och idag var inget undantag. Idag kom även svärmor förbi med Ravens kullbror Akiro och tränade lite. Han hade tränat jakt tidigare på dagen och var en aning trött i huvudet (och en aning hormonstint) men han skötte sig bra under omständigheterna tycker jag. Imorgon kommer vi inte träna något alls, tänker att det är lika bra att hon får en vilodag innan vi tävlar. Jag upptäckte dock på dagens träning att jag inte tränat ligg från stående position från sidan och det märktes på Raven. Om den skylten kommer så kommer vi garanterat få poängavdrag för hon lägger sig vinklat up från mig för att hon vill lägga sig på ena skinkan. Det kommer jag kunna fixa till så småningom men inte tills helgen. Hon lägger sig bra om jag visar vägen med handen hela vägen ner till marken men det kommer jag också få poängavdrag för om jag gör. Hon kommer inte kunna gå fot på tävlingen, så pass mycket har jag inte kunnat befästa kommandot än, men hon är väldigt duktig med att hålla koll på var jag är och dessutom är hon lyhörd så hon hör om jag påkallar hennes uppmärksamhet. Vi behöver fortfarande träna mer på alla vänstersvängar för hon har en tendens att vara ett halvt steg före mig och då ser hon inte lika snabbt när jag vill svänga. Men vi får helt enkelt se hur det går i helgen och så får vi ta det därifrån efteråt.
 
Det ska bli minst sagt spännande imorgon av flera anledningar. Jag ska tävla med Raven i två stycken nybörjarklasser och jag har ingen aning hur trött hon kommer vara efter den första, och om hon är helt slut kommer ju det påverka hur den andra starten kommer gå. En arbetskollega ska också med och tävla med sina två hundar, en ska också starta i två nybörjarklasser och hennes andra ska köra dubbla avancerade klasser. Förutom själva tävlingsdelen ska det bli intressant att ta sig dit (Gnesta/Troa BK) nu när man inte kan köra över Södertäljebron. Thrilling...
 
 
Publicerades: Torsdag den 30 Juni, 2016, klockan 20:54
2012 - 2018 © Alexandra Sveen