Ebba kastrerad

Kattungarna fortsätter att växa som ogräs. Sedan förra veckan har dom i princip hela vardagsrummet för sig själva också. Alla utgångar från vardagsrummet har jag spärrat av så att vi övriga i hushållet kan få lite lugn och ro. Kattungarna rymmer första bästa chans de får. Min tillfälliga lösning, som jag hoppas håller någon vecka till, är att först ha plexiglas (vilket är ca 40 cm högt) och bakom det kompostgaller. Kompostgallret kan man lyfta bort så att det är enklare för oss tvåbenta (och Ebba) att komma in och ut därifrån. Utan kompostgaller så rymmer dom utan större svårigheter och när jag tröttnat på att bära tillbaka kattungarna brukar jag sätta dit kompostgallret igen.
 
Om dom var monster tidigare är det ingenting jämfört med vad dom är nu. Att ta de inviduella bilderna och framför allt gruppbilden som jag tar varje vecka är inte längre en utmaning, det är en förbaskad kamp! Det kan ta mig 20 minuter att få till EN bra bild på en kattunge. Till och med Raven börjar tycka att dom är jobbiga nu när dom biter i tassar och öron.
 
Ebba är numera kastrerad, sedan igår för att vara exakt. Igår när jag kom hem var hon alldeles groggy stackaren och hon hade nog lite ont också för hon gick väldigt speciellt. Man märkte att hon var lite småirriterad på kattungarna också och jag hörde henne muttra till ordentligt åt dom i natt några gånger. Men idag så verkar hon vara sig själv igen. 
 
Det pyttelilla hålet efter kastreringen
 
 
Publicerades: Onsdag den 31 Augusti, 2016, klockan 17:24
2012 - 2018 © Alexandra Sveen