Spår i mörker

Idag har jag och Raven spårat lite tillsammans med en arbetskollega men jag får erkänna att det gick sådär. Raven fuskar fortfarande på återgångar så jag börjar känna att jag struntar i att nöta på det. Hon kommer ju trots allt till slutet så det borde inte göra något om hon fuskar på återgången, eller? 
 
Själva problemet var dock inte hennes fuskande utan det eländiga mörkret osm kommer alldeles för tidigt. Jag var ledig idag så jag lade spår åt oss på förmiddagen så att vi skulle kunna spåra på eftermiddagen när min kollega slutat. Första spåret hade vi i princip fullt dagsljus med i alla de övriga blev det bara mörkare och mörkare och därmed svårt att se om hundarna tog vinklar m.m. bra eller dåligt, samt om de tappade spåret eller ej. Det är svårt att se om hunden tappar spåret om man själv inte ens vet hur det går för att det är så mörkt! 
 
Väl på hemmaplan så roade jag mig med att konstruera om en av våra klädkammare till ett litet hundträningsskåp! Jag har tröttnat på att ha allt inslängt i en låda och aldrig hitta det jag behöver utan att välla ut allt på golvet. Dessutom använder vi i princip inte det skåpet till mer än förvaring av vinterjackor och eftersom vinterjackorna redan är uttagna var skåpet tomt. Var vi ska göra av vinterjackorna när sommaren kommer får jag fundera på längre fram! Det enda som jag saknade för att göra skåpet komplett var ett par stora krokar som jag kunde hänga apportbockarna på men det får jag fixa senare. Grymt nöjd är jag i alla fall! 
 
 
 
Publicerades: Tisdag den 17 November, 2015, klockan 20:35
2012 - 2018 © Alexandra Sveen