Slaktrester i massor

Så jag ÄLSKAR att ha kontakter inom jägar- och produktionsdjursbranschen! Idag fick jag händerna på en massa slaktrester (ben med en massa fint kött och fett kvar på) från rådjur, bagge och dovhjort. Tre sopsäckar innehållande drygt 50 kg vardera (en påse för varje djurslag) med ryggrad, ben, revben, bogblad, höfter, osv. Allt detta för bara 200 kr. Det är ett kilopris på inte ens 1,50 kr/kg. Underbart för ekonomin. Kommer dock vara lite bökigt att hitta plats för allt med tanke på att jag under senhösten/vintern fick slaktrester från tre älgar som jägarna på jobbet skjutit. Jag har dessutom vädret på min sida då det fortfarande är minusgrader ute. Eftersom jag måste styckfrysa allt så måste det som inte får tillfället får plats i frysen ligga ute på balkongen och då underlättar det enormt att det inte är plusgrader ute.
 
 
 
 
Publicerades: Fredag den 20 Januari, 2017, klockan 21:31



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail: (don't worry, den publiceras ej)


Har du en egen hemsida eller blogg?


vad har du på hjärtat?

2012 - 2018 © Alexandra Sveen